Geçen aylarda 3Racing Sakura Zero S şaseme uyguladığım başlangıç nitelikli countersteer modifyesinden bahsedicem.Öncelikle countersteer kısaca cs, arka tekerlerin önlere oranla daha fazla tur atmasına denir. Kayış aktarmalı araçlarda pulleyleri değiştirerek ve taktığınız pulleylere uygun uzunlukta kayış takarak yapabilirsiniz.
Arka tekerler daha fazla tur atınca daha akıcı bir drift sergiliyorsunuz tıpkı 1/1 arkadan itişli drift araçlarındaki gibi
Cs oranınız arttığında teker dönüş açınızda yetersiz kalabiliyor. Önce dönüş açısınız arttırmakta fayda var
Cs yaptığınızda aracınıza uyguladığınız ayarlarda çok önemli. Kara düzen ayarlarla cs yapınca çok dengesiz bi şase karşınıza çıkıyor
Hesaplamaya gelirsek :
Front Pulley : 40
Front Center Pulley : 16
Rear Pulley : 36
Rear Center Pulley : 22
Countersteer Ratio: %53
Final Drive Ratio : 168
Ön diff: 3Racing Sakura OneWay
Arka diff: Standart
Pulleyleri monteledikten sonra ön kayışın çok bol olduğunu gördüm ve belt tansioner alarak kayışı gergin hale getirdim.
40t ön pulley takması biraz zor oldu çünkü delikleri oneway diff.e uygun değildi. Biraz genişletmek gerekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder